Det hersker ellevill vårstemning i Sveio for tiden; det er strålende sol og knallblå himmel og ikke et vindpust å oppdrive.  Det er lunt i solveggen men ganske så kaldt dersom man ikke kler seg ordentlig 🙂
Det er bare noen få dager til påsken setter inn og været skal holde seg stabilt med fint vær hele tiden – det skal nytes i fulle drag!

Vi har kjent vår besøkelsestid og utnyttet det vakre været i det siste.  I går fikk Tara og Storm hvert sitt spor som kun inneholdt vinkler.  Ikke noen særlig lengde på sporet og ikke eldre enn tre timer – her var det bare momenttrening.  Begge to løste oppgavene sine fint og vi kommer til å fortsette med momenttrening framover også.

I går tok vi turen opp til Trodlavassnipen som ligger 432 moh og lengst nord i kommunen.  Det er en tur som tar ca. en time hver vei når man går fra den bratteste veien ved Vestviksvingen.

Amigo var hjemme for anledningen; han har hatt litt vondt i ryggen etter Hamarturen så han skulle få hvile.  Sprettballene Storm og Tara derimot hadde bare godt av å springe av seg litt energi og de storkoste seg på turen.

Storm lurer på hvorfor vi er så treige....

Tara og Storm har virkelig funnet hverandre

Pause

Her er det mye å sjekke

Valpene gikk løse og løp att og fram i vill lek hele veien.  Innimellom ble det innkallingstrening og er de flinke så vanker det belønning.

Rask innkalling = belønning

Turen opp gikk i vindstille vær og det var bare en ren nytelse.  Både to- og firbeinte fikk pulsen opp og jeg gikk jo sjølvsagt bananas med kamera og tok nær 200 bilder *rødme*  Heldigvis finnes det en deleteknapp hihi!

Storm ligner mer og mer på en ungdom

...IKKE gå der!!!

Masse gode lukter

Når vi kom hjem igjen så var begge valpene godt fornøyde med dagens trim; å løpe slik i skog og mark er gull verdt for å bygge både muskler og styrke balansen deres.

I formiddag måtte vi igjen ut og nyte naturen.  Denne gangen gikk vi rundt den såkalte «Kjærlighetsstien» og ned til kaia og videre rundt Lauvneset og hjem.  Vi hadde et stopp nede ved sjøen slik at bikkjene fikk strekke på kroppen.

..du kan ikke ta meg - hahaha!

Du har`n!

Nå tar jeg deg!

Uuuups!

Det er litt av en energi på disse to!  Det går i ett kjør – helt til de ramler i sammen som en sekk og skal sove tett inntil hverandre i stua.  De to har blitt verdens beste venner 🙂

Og Amigo er begynt å vise interesse for henne også; Tara er visst på vei inn i sin første løpetid og i sedvanlig stil så flørter Amigo ved å dytte snuten sin tvers gjennom øret på «offeret» 🙂

Amigo har forresten bursdag i dag – han og resten av A-kullet fyller åtte år – hipp hurra!